Om Thomas Høeg

Thomas HøegVelkommen ombord. Fantastisk, at du kigger forbi!

Navnet er Thomas Høeg.

Jeg er 31 år og brænder for e-commerce og online marketing. Jeg sidder til dagligt i en stilling som Marketingschef i Bravo Tours.

Jeg elsker, at blive klogere og derfor driver jeg også min egen lille virksomhed thomashoeg.dk, hvor jeg arbejder med en masse spændende online projekter. Mit eget laboratorie for idéer og eksperimenter, og (næsten) alt er altid i beta! Jeg driver eksempelvis en webhotel-side, en rabatkode-side og side med motion & træning.

Lad mig bare sige det lige ud. Vejen hertil (altså der hvor jeg er lige nu) har været lidt snørklet, og jeg har været omkring lidt forskelligt inden jeg kastede blikket mod online-verdenen.

Faktisk var jeg ganske overbevist om, at jeg skulle være enten bygningsingeniør eller arkitekt indtil jeg kom på bedre tanker :-). Vejen var banet. En periode som værnepligtig skulle overstås gennemføres, og så skulle der lige tjenes lidt penge inden uddannelsen stod for skud.

Tiden hos Creativ Company

Jeg blev ansat i en fantastisk virksomhed, hvor jeg fik helt enestående muligheder for at udvikle mig – både professionelt og personligt. Jeg troede egentlig bare jeg skulle ind og passe et enkelt otte-til-fire-job på lageret, og så ellers bare vente på lønchekken hver måned. Sådan blev det ikke; heldigvis da!

Det blev i stedet til en super spændende tid fra 2005 og frem til 2008, hvor jeg slet ikke arbejdede med hverken markedsføring eller salg. I stedet blev det til tid på lageret og sidenhen som indkøber i indkøbsafdelingen samtidig med deltagelse i en masse spændende udviklingsprojekter. En tid jeg bestemt ikke ville have været foruden, og som har givet mig en masse viden omkring processor og generel viden omkring virksomheder.

I mit udviklingsforløb fik jeg også mulighed for at påbegynde uddannelse, og derfor startede jeg i 2007 på HD i afsætningsøkonomi på AU Herning. Afslutningen på uddannelsen gik rigtig godt.

Mødet med online-verdenen, e-handel og fascinationen af særligt Google Analytics ramte mig for alvor i sommeren 2008. Her fik jeg muligheden for, at være med på det hold der skulle opbygge en decideret e-handelsafdeling i Creativ Company. Spændende tider, og virkelig interessant at skulle sætte sig ind i alle områderne indenfor online markedsføring og e-handel. En super fed tid med masser af læsestof, testing og – vigtigst af alt – trial and error!

Nye udfordringer mod nord

Efter mere end 6 år i Creativ Company kunne jeg mærke, at det var tid til at skulle prøve mig af et andet sted. Her var jeg heldig at få foden indenfor som Online Produktchef hos ReaMed, der sælger diabesprodukter og produkter til en sundere livsstil. Faktisk leverer ReaMed diabetesprodukter til mere end 50% af det danske marked, og virksomheden af ejet af tyske Celesio AG.

Hos ReaMed fik jeg muligheden får, at stå i spidsen for MitLiv.dk – og opbygge den from scratch. Et vildt spændende projekt, som har givet masser af erfaringer og do’s and dont’s indenfor både projektledelse, online markedsføring og e-handel.

Eksperimenter bliver til CVR nummer

Jeg har altid haft et meget stort fokus på Stephen Covey’s 7. vane fra hans bog ‘De 7 gode vaner’. Den hedder Slib saven. Den handler (ultrakort) om at træning af evnen til personlig udvikling samt hvordan man holder fokus på selvfornyelse (bogen kan i øvrigt i den grad anbefales!). Altså, om at stoppe op – blive endnu, og endnu skarpere – og så påbegynde projektet eller arbejdet igen.

Jeg har i den grad altid arbejdet med at slibe saven i mit arbejde med online markedsføring, kommunikation og e-handel. Derfor har jeg i en del år opbygget nogle forskellige websites for at eksperimentere med søgemaskineoptimering, AdWords, social media og – senere hen – Affiliate marketing. Og det var i arbejdet med sidstnævnte, at eksperimenterne udviklede sig til en forretning.

Du kan læse mere om mine projekter her.

Rejsen går til Bravo Tours

I slutningen af 2014 skulle der prøves kræfter med noget helt nyt. Jeg er svært glad for at rejse og opleve, så da stillingen som e-commerce manager hos Bravo Tours blev slået op var der sat et nyt mål.

Fra og med den 23. juni 2016 skiftede jeg E-commerce Manager stillingen ud med Marketingschef – også hos Bravo Tours.

Hvorfor denne blog?

Formålet med denne blog er til dels at udfordre mig selv, men samtidig håber jeg også andre kan få glæde af min erfaring og synsvinkel på forskellige emner indenfor analyse, markedsføring og e-handel.

Er du mere interesseret i de kolde facts (og en masse andre kedelige ting), så skulle du måske vende forbi mit CV – og vil du se hvor du ellers kan finde mig henne online – så vil denne side helt sikkert være den du leder efter.

Marketingschef i Bravo Tours og selvstændig marketingnørd. Elsker udfordringer & kaffe, og brænder for online marketing, kommunikation og e-handel. Følg mig på Twitter og G+.